•        Fri frakt vid köp över 2000 kr
  • Leverans inom 1-3 dagar*
  • 14 dagars öppet köp
  • Handla tryggt & Säkert
  • Support: support@psofsweden.se / 0155 - 48 07 55
Sök:
På svenska In English
Priser i: 

Villkor

För din trygghet!

Dessa allmänna villkor gäller när du som konsument (i fortsättningen ”du”) gör köp på, och använder, sajten psofsweden.se och därtill hörande sajter (i fortsättningen ”sajten”). Villkoren utgör ett avtal mellan dig och PS of Sweden AB, org. nr 556859-4583, (i fortsättningen ”PS of Sweden”, ”vi”). Genom att göra köp ifrån och använda denna webbsida så förbinder du dig till dessa villkor.

PS of Sweden kan inte hållas ansvarig för omständigheter vi ej råder över. Vi följer Distans- och hemförsäljningslagen (2005:59).

Priser
Samtliga priser är i svenska kronor och inkluderar gällande moms, för närvarande 25 %. På beställningar under 2000 kr tillkommer fraktavgift på 59 kr inom Sverige. Om du handlar för mer än 2000 kronor är din beställning fraktfri inom Sverige. Vi har ingen minsta ordergräns utan du väljer själv hur många produkter du vill beställa. Vi reserverar oss för eventuella prisjusteringar, lagerändringar och uppenbara skrivfel.

Betalning
Vi erbjuder Klarna och PayPal som betalningsmetod i Sverige. Genom Klarna kan du välja faktura, kortbetalning eller delbetalning.

För kunder utanför Sverige erbjuder vi Klarna och PayPal för kunder bosatt i Tyskland,Finland, Danmark och Norge. I övriga länder gäller PayPal.

Till alla länder som PS of Sweden har möjlighet att skicka varor går det även att använda från PS of Sweden utfärdade och gällande presentkort.

Är du under 18 år krävs godkännande av målsman för att genomföra ett köp.

Använder du Klarna som betalsätt tar Klarna i vissa fall ut en avgift, till exempel om din Klarna-faktura ej betalas i tid. Mer information om Klarna hittar du på klarna.se.

Vid fakturor direkt genom PS of Sweden där betalning sker efter förfallodagen debiteras dröjsmålsränta med referensränta + 9,00 % samt eventuell påminnelseavgift.

Leverans och frakt
Vi använder DHL för transport av paket inom Sverige. Fraktavgiften är för närvarande 59 kr vid alla beställningar som understiger 2000 kr. Beställningar över 2000 kr är fraktfria inom Sverige. I vissa fall används även Posten för transport av mindre paket. Av miljöskäl använder vi främst återvunnet förpackningsmaterial och emballage.

Du får mejl- eller sms-avisning om att ditt paket finns att hämta vid ditt utlämningsställe, förutsatt att mejl eller mobiltelefonnummer finns angivet vid beställningen.

För leverans av paket utanför Sveriges gränser används UPS. Fraktkostnaden varierar beroende på till vilket land paketet ska skickas. För närvarande är fraktavgiften mellan cirka 25-30 euro. Exakt fraktavgift framgår i kassan innan du slutför ditt köp. Tull- och införselmoms samt eventuella övriga utgifter i samband med leverans utanför Sverige åligger kunden att betala.

Du kan alltid välja att hämta ditt paket i vår butik i Nyköping. Då utgår givetvis ingen fraktavgift oavsett hur stor ordern är.

Leveranstid
Din försändelse skickas snarast efter din beställning. Vanligtvis packar och skickar vi beställningar som inkommit innan kl. 12.00 på vardagar samma dag och vanligtvis når varorna kunden redan dagen efter. Normalt har alla kunder sina paket inom 1 - 3 arbetsdagar. Vid kampanjer förbehåller vi oss rätten till längre leveranstider.

Vi reserverar oss för eventuell slutförsäljning av produkter. Detta meddelas dock snarast och du kan då välja att vänta med leverans tills alla produkter finns i lager eller annullera den slutsålda produkten från din order. Delleverans är möjlig men vi förbehåller oss då rätten att ta ut en extra fraktavgift.

Byten och returer
Vid köp av varor på sajten gäller alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Detta innebär att du har rätt att ångra ditt köp genom att meddela oss detta inom 14 dagar från det att du eller ditt ombud tagit emot den beställda varan (ångerfristen). Ångerrätten gäller inte för varor som har tillverkats enligt dina anvisningar eller som på annat sätt har fått en tydlig personlig prägel.

Om du vill ångra köpet ska du, innan ångerfristen löpt ut, skicka ett klart och tydligt meddelande till support@psofsweden.se. Inkludera ditt ordernummer i meddelandet.

Om du vill returnera eller byta din vara måste du bifoga kvitto, faktura eller följesedel för att styrka att produkten är köpt hos oss. Tänk på att för att de returnerade produkterna ska kunna anses som oanvända måste dessa vara i väsentligt oförändrat skick. Det innebär till exempel att etiketter, eventuella kardborrefästen och skyddsplast ska återfinnas på produkten.

Varar som returernas ska vara väl paketerade och återsändas på samma sätt som de levererades.

Om använda varor returneras har PS of Sweden rätt att dra av en summa motsvarande varans värdeminskning jämfört med varans ursprungliga värde, om och i den mån sådan värdeminskning beror på att du har hanterat varan i större utsträckning än vad som är nödvändigt för att fastställa dess egenskaper. Du kommer sedan få pengar tillbaka för varan minus värdeavdraget enligt lag. Värdeminskningen kan vara upp till 100 % i det fall varan inte längre är säljbar.

Vid utövande av ångerrätten betalar du returfrakten och ansvarar för varans skick efter det att du har mottagit varan samt under returfrakten. Varan ska skickas i retur inom 14 dagar räknat från det datum meddelande om utövande av ångerrätt lämnades till PS of Sweden.

PS of Sweden förbehåller sig rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig enligt gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer PS of Sweden riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se www.arn.se. Mer information finns på www.konsumentverket.se.

Vid byten är det, förutom kvitto som styrker ditt köp, mycket viktigt att du skickar med ett meddelande i paketet med ditt ordernummer, namn och adress samt vad du vill byta till. Om du vill byta din vara inom samma modell men till en annan storlek, skickar vi den nya produkten till dig kostnadsfritt. Vid byten till en helt ny produkt tar vi ut en fraktavgift 59 kr om varans värde understiger 2000 kr.

Vid returer återbetalas dina pengar med samma betalsätt som du använde vid ditt köp. Vi återbetalar i normalfallet ditt köp inom 14 dagar från det att varan returnerats till oss. Vi förbehåller oss rätten att hålla inne med återbetalning tills dess att varan har kommit i retur.

Tänk på att läder är ett naturligt material som innebär att det alltid har mer eller mindre struktur i sitt utseende. Skillnader i struktur och utseende i en läderprodukt är ej att anses som en defekt och därmed ej som skäl till byte eller reklamation.

Eventuella byten och returer skickas till:

PS of Sweden AB
Runebergsgatan 44
611 37 NYKÖPING

Vi ber er att skicka tillbaka varor med vanligt postpaket och ej som rekommenderad försändelse och inte heller med DHL Servicepoint för snabbast handläggningstid.

Outlösta paket
För beställda paket som inte hämtas ut och går i retur debiteras en avgift på 350 kr för att täcka utgifter för frakt, emballage och administration.

Köp genom återförsäljare
Har du köpt en PS of Sweden-produkt av en återförsäljare ska du vända dig till återförsäljaren/butiken för frågor om byten och reklamationer.

Begagnade köp
Har du köpt begagnade PS of Sweden-produkter av en annan privatperson kan vi tyvärr inte hjälpa dig med byten eller reklamationer.

Övrigt
PS of Sweden är ej ansvariga för eventuella olyckor eller liknande som kan uppstå där produkter från oss använts.

Tänk på att läder är ett naturligt material som innebär att det alltid har mer eller mindre struktur i sitt utseende och att viss skillnad i struktur kan finnas mellan två produkter. Tänk också på att läder är ett material som kan färga av sig på schabrak, ridbyxor och dylikt.


Pärlor, kristaller, nitar och övrig utsmyckning på exemplevis pannband är enbart för dekoration. Denna utsmyckning är ömtålig och om dekorationen går sönder kan detta ej anses vara en defekt på varan och kan ej reklameras.

Observera att produktbilderna på sajten kan visa produkter som är extrautrustade. Det är alltid artikeltexten som beskriver den aktuella varan. Observera också att den upplevda färgen på skärmen kan skilja sig från den faktiska produkten beroende på vilka inställningar du har på din skärm.

De ridskolor/verksamheter/återförsäljare som köper varor från denna hemsida godkänner i och med köp att deras verksamhetsnamn kan komma att publiceras på hemsidan.

Force Majeure
I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighets beslut, uteblivna leveranser från underleverantörer, fördyrande omständigheter, samt därmed jämförbar händelse utanför vår kontroll vilken inte skäligen kunnat förutses, som påverkar ingångna avtal samt utfästelser från vår sida, och som gör att vi inte kan hålla nämnda avtal/utfästelse, skall sådan händelse utgöra grund för att PS of Sweden befrias från våra förpliktelser att fullgöra nämnda avtal.

 

 

Om oss

PS of Sweden är världsledande inom design och produktion av anatomiska träns. Vi erbjuder även en lång rad andra egenutvecklade, unika produkter till ryttare och hästar som säljs över hela världen.

Till toppen